reklama

Ako ma vážka prevážila

Začiatok prázdnin bol vždy najúžasnejší. Ostával som doma sám hneď od skorého rána, keďže učitelia prvé týždne ešte chodili do školy a moja mama patrila medzi nich.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď sme sa s Jurom v jeden večer dohodli, že na druhý deň pôjdeme brázdiť vody ramien Malého Dunaja vedel som, že mama s otcom budú dlho preč a celý deň mám iba pre seba. Bez kontroly, akoby zázrakom aj bez práce v záhrade, bez vysávania, vytierania dlážky a všetkých ostatných činností, ktorými sa rodičia snažia zamestnať svoje ratolesti ak ich nechávajú samé doma. V duchu teórie, pri robote nieje čas na „somariny“ . Ten nasledujúci deň mal byť iba môj a Jurov. Do pivnice som ešte večer naznášal proviant a všetko potrebné. Ležalo to v ruksaku, pekne prikryté v debničke na zemiaky zahalené pred zrakom nepovolaným. Keď ráno okolo siedmej mama odchádzala na autobus, dala svojmu navonok spiacemu jedenásťročnému chlapčaťu pusu a zabuchli sa za ňou dvere. V tej chvíli chlapča stálo už oblečené na nohách. Ešte takticky počkalo asi desať minút na zvuk vzďaľujúceho sa autobusu a dvere spravili buch aj za ním.Na káre sme s Jurom dotlačili čln k mŕtvemu ramenu Malého Dunaja na konci dediny. To miesto je ešte aj dnes mimoriadne tajomné a krásne. Nádherné vŕby sklonené nad vodou, s hustými bambusovými okrajmi na jednej strane a topoľovým lesom na druhej strane vytvárajú nádherné zákutia a úplne nám vtedy vymazali z hlavy myšlienky na okolitý svet. Ja ako ľahšia postava som dostal v kánoe miesto vpredu. Juro mi vysvetlil, že je to mimoriadne dôležité miesto v lodi a človek, ktorý tam sedí je tzv. „háčik“. Kým sme sa zosúladili prezreli sme si podrobne oba brehy ramena. Po pól hodinke nám to však už pádlovalo ako starým indiánom. Ďalej za dedinou už nebol počuť žiadny civilizačný ruch. Za zvuku vyskakujúcich rýb, ich šplechnutia o hladinu, za štebotu rôznorodého vtáctva a šumenia lužného lesa nás to vťahovalo ďalej a ďalej do dovtedy nám neznámych zákutí ramena. Spoločnosť nám robili vážky, ktoré hrali snáď tisícimi farbami. „Aha, tá modrá je poriadne veľká, ale tá zelená je ešte väčšia.“ Hneď ako som to dopovedal chcel som sa za ňou načiahnuť. „Hups“ a následné „člups“ bolo toho následkom. Ako som sa načahoval, prevážil som jednu stranu lode. Prvá moja reakcia bola hneď to vyvážiť naklonením sa na druhú stranu ako poletovala tá krásna perleťovo zelená vážka. Na nešťastie tam sa už snažil vyrovnať naklonenie kánoe Juro a dvaja naklonený na jednu stranu sme sa už len stihli nadýchnuť pred prevrátením.Nič vážne sa však nestalo. Po vynorení sme sa chytili loďky a doplávali s ňou k brehu. Tam sme ju vybrali na breh a vyliali z nej vodu. Vecí sme nemali veľa, prevládali hlavne potraviny, tie však boli na Jurov prezieravý príkaz pred plavbou zabalené do igelitových sáčkov a priviazané k loďke. Juro sa na mňa pozrel, potom pozrel na seba a začal sa smiať. Boli sme obalení voľajakými vodnými rastlinami, ktoré sa na nás zachytili počas plávania k brehu. Vyzerali sme ako vodníci. Mali sme ich všade. Na hlave, na krku, na nohách... Ohník, ktorý sme si založili a veľká ohnivá guľa sálajúca z hora, priviedli čoskoro naše veci do suchého stavu a tak po ľahkom pokrme sme mohli pokračovať ďalej v ústrety jedinečným krásam lužných lesov.Juro mi vysvetlil, že si z toho prevrátenia nemám nič robiť. Vraj už teraz viem ako to funguje a že si už budem dávať väčší pozor. Mal úplnú pravdu. Už sa len tak na loďke na vode nenakláňam. Moje preváženie vážkou bolo veľmi osožné. Dnes neváham povedať, že vážka ma naučila v loďke sa neprevažovať :-)

Peter Tettinger

Peter Tettinger

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  0x

trochu trafený, trochu bláznivý, trochu lenivý, trochu normálny, trochu pracovitý, trochu "blavák", trochu "malinovčan", trochu dobrý, trochu zlý, trochu šikovný, trochu babrák, trochu .... Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenázivot okoloakcie, kamarati, rodina,tvorba tvorbička

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu